Nowe zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".

FAQ

/FAQ

Klient instytucjonalny
Możliwe przyczyny:
1. Upewnij się, że certyfikat na karcie nie uległ przedawnieniu (jeżeli nie możesz odnaleźć informacji zadzwoń do Banku (Dział Informatyki))
2. Możliwe, że zaktualizowała się Java co powoduje nie raz problemy (kontakt z Bankiem w celu weryfikacji wersji wymaganej do składania podpisów)
3. Zainstaluj nowe sterowniki do czytnika kart. Pobierz stąd

W przypadku utraty karty ( bądź kradzieży) należy natychmiast zadzwonić do First Data SA celem zastrzeżenia karty. Zastrzeżenia można dokonywać przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu dzwonić pod niżej podane numery telefonów:
W kraju (0-22) 515 31 50,
Z zagranicy (0 48 22) 515 31 50.
Natychmiastowe zastrzeżenie karty powoduje mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia strat wynikłych z nieuprawnionego użycia karty.

Jeżeli nie możesz zalogować się do bankowości internetowej sprawdź:
Przeglądarka Firefox:

  1. Kliknij przycisk menu New Fx Menu i wybierz Opcje

  2. Wybierz panel Bezpieczeństwo.
  3. Naciśnij przycisk Zapamiętane hasła….
  4. Upewnij się, że opcja Zapamiętane hasła nie jest zaznaczona.
  5. Menu „Narzędzia” » „Wyczyść historię przeglądania
  6. Zaznacz opcje „Ciasteczka” i „Pamięć podręczna” oraz naciśnij przycisk „Wyczyść teraz”.
  7. Uruchomić na nowo przeglądarkę i spróbować się zalogować.

Przeglądarka Internet Explorer

  1. Wchodzimy w Narzędzia
  2. Następnie Opcje internetowe
  3. Zakładka Zawartość
  4. Przycisk Autouzupełnianie
  5. Odznaczamy przy „Nazwy użytkowników i hasła w formularzach
  6. Zakładka „Ogólne”, część „Historia przeglądania”, przycisk „Usuń” – wybierz opcje „Usuń pliki cookie...” oraz „Tymczasowe pliki internetowe
  7. Zakładka „Ogólne”, część „Historia przeglądania”, przycisk „Ustawienia” » w części „Sprawdź, czy są nowsze wersje przechowywanych stron” zaznacz opcję „Za każdym razem, gdy odwiedzam tę stronę
  8. Uruchomić na nowo przeglądarkę i spróbować się zalogować.

 Przeglądarka Opera

  1. Menu „Ustawienia” » „Wyczyść historię przeglądania
  2. Zaznacz „Usuń wszystkie ciasteczka”, „Usuń strony i dane chronione hasłami dostępu”, „Usuń cała zawartość pamięci podręcznej
  3. Następnie nacisnąć przycisk „Usuń”.
  4. Menu „Ustawienia”, zakładka „Preferencje…” » zakładka „Formularze”, odznacz pole „Włącz menedżera haseł
  5. Uruchomić na nowo przeglądarkę i spróbować się zalogować.

Przeglądarka Google Chrome

  1. Menu „Ustawienia Google Chrome” » „Narzędzia” » „Wyczyść dane przeglądania…
  2. Wybierz opcję „Opróżnij pamięć podręczną” oraz „Usuń pliki cookie i inne dane witryn” i naciśnij przycisk „Wyczyść dane przeglądarki”.
  3. Menu „Ustawienia Google Chrome” » „Ustawienia” » „Prywatność” » „Hasła i formularze” – odznacz pole „Proponuj zapisywanie haseł podawanych w internecie
  4. Uruchomić na nowo przeglądarkę i spróbować się zalogować.

Pamiętaj! Zawsze zanim przystąpisz do logowania sprawdź:

1. Czy adres strony do logowania rozpoczyna się od https://
2. Czy połączenie z Bankiem jest szyfrowane – w prawym dolnym rogu okna przeglądarki (pasek statusu) lub obok paska adresowego musi być widoczny symbol zamkniętej kłódki.
3. Przed zalogowaniem się do bankowości elektronicznej należy zweryfikować, czy certyfikat strony wystawiony jest dla Centrum Uslug Internetowych przez firmę Thawte lub DOMENY.PL, (kliknięcie na „zatrzaśniętą kłódkę” w pasku przeglądarki). Brak „zatrzaśniętej kłódki” oznacza, że mamy do czynienia z niebezpiecznym połączeniem, w którym dane nie są szyfrowane.
4. Zaleca się używać firewalla i oprogramowania antywirusowego, a także regularnie dokonywać aktualizacji oprogramowania na stacji roboczej korzystającej z bankowości elektronicznej.
5. Nie należy dokonywać płatności i logować się do serwisów bankowości elektronicznej z podaniem swojego hasła w punktach bezpłatnego publicznego dostępu do Internetu – w tzw. hot-spotach.

Po zakończeniu pracy w bankowości elektronicznej należy wylogować się używając przeznaczonej do tego opcji w aplikacji, gwarantuje to poprawne zamknięcie sesji przez użytkownika.

Bank nigdy nie prosi telefonicznie ani w formie e-mail o podanie haseł lub potwierdzanie danych umożliwiających autoryzację operacji (np. login i klucz autoryzacji).

W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Bankiem.

Pamiętaj! Bezpieczeństwo korzystania z bankowości elektronicznej i realizacji transakcji zależy od wielu czynników. W szczególności prosimy zadbaj aby:

1. Każdorazowo przed podpisaniem oraz wysłaniem przelewu sprawdzać poprawność numeru rachunku (tzw. NRB) odbiorcy.
2. Unikać korzystania z bankowości elektronicznej na nieznanych komputerach.
3. Korzystać wyłącznie z legalnego i często aktualizowanego oprogramowania antywirusowego – regularnie skanować swój komputer oraz urządzenia mobilne.
4. Regularnie zmieniać swoje Hasło.
5. Natychmiast zmieniać swoje Hasło lub Identyfikator, jeśli zaistnieje podejrzenie, że ktoś mógł je poznać.

Pamiętaj! Bank nigdy nie prosi o potwierdzanie haseł stałych, hasła tokena, podanie numeru telefonu komórkowego, jego marki i modelu lub zainstalowanie na nim certyfikatu bezpieczeństwa

W przypadku wystąpienia jakiejkolwiek nieprawidłowości i/lub wątpliwości przerwij logowanie i niezwłocznie skontaktuj się z Bankiem – 56 684 10 15.